Eis como vai ser a futura concorrente de Nissan Navara e companhia.
Espera-se na Europa no verão deste ano e já começou a produção na unidade fabril da vw em Buenos Aires, para iniciar a comercialização na américa do sul, já no primeiro trimestre do ano. Inicialmente vai sair apenas com cabina dupla, contando com ABS adaptado para off-road, ESP plus com apoio a descida hill descent assist, e diferenciais autoblocantes electrónicos (EDL).
Em termos mecânicos vai contar com dois blocos TDI common rail de 2 litros, um com 163cv e outra versão de 122cv, ambos dotados de caixas manuais de 6 velocidades com indicador de relação ideal no quadrante, sendo o primeiro veiculo da classe a emitir menos de 200g/km de Co2, com uma autonomia para cerca de 950km com um depósito de 80 litros.
As fotos:
Na minha opinião acho que vai ser um grande sucesso, pelo menos para mim, em design ganha a todas as suas concorrentes. 8) 8)
Espera-se na Europa no verão deste ano e já começou a produção na unidade fabril da vw em Buenos Aires, para iniciar a comercialização na américa do sul, já no primeiro trimestre do ano. Inicialmente vai sair apenas com cabina dupla, contando com ABS adaptado para off-road, ESP plus com apoio a descida hill descent assist, e diferenciais autoblocantes electrónicos (EDL).
Em termos mecânicos vai contar com dois blocos TDI common rail de 2 litros, um com 163cv e outra versão de 122cv, ambos dotados de caixas manuais de 6 velocidades com indicador de relação ideal no quadrante, sendo o primeiro veiculo da classe a emitir menos de 200g/km de Co2, com uma autonomia para cerca de 950km com um depósito de 80 litros.
As fotos:
The Volkswagen Amarok, which will be available as a four-door double cab version from launch with a single cab model to follow in 2011, combines the robustness of a pick-up with innovative technology, high safety standards, excellent fuel economy and Volkswagen standards of comfort, quality and durability.
Production of the Volkswagen Amarok is about to start at the Volkswagen factory in Buenos Aires, Argentina ahead of its worldwide launch starting in its native South America in early 2010 and in Europe in the summer of 2010, with first models expected to be in UK Volkswagen Van Centres in September 2010.
...
For maximum convenience, the switchable all-wheel drive is engaged by the push of a button, and also has low off-road gearing.
The full-time all-wheel drive version is a rarity in the pick-up sector, and uses a Torsen differential to distribute drive at a 40:60 ratio to the front and rear axles for excellent vehicle dynamics and high traction, and also ensures that the wheel with the best traction always gets the most power. A rear differential lock is available.
...
Designed to tackle the toughest off-road terrain, the VW Amarok is offered with an electronic differential lock (EDL) and Off-Road ABS to significantly shorten braking distances in off-road conditions or gravel roads. At speeds of under 20 mph it also activates Hill Descent Assist to control hill descents by using selective braking interventions. Furthermore, the ESP Plus system includes Hill Hold Assist, which prevents the vehicle from rolling back by holding it in place on inclines until the driver presses the accelerator pedal.
Under the bonnet there will be a choice of two 2.0-litre fuel-efficient, Euro5 compliant, common rail TDI engines producing 163 PS, with torque of 400 Nm at a low 1,500 rpm, or 122 PS with maximum torque of 340 Nm from 2,000 rpm.
Both engines have a six-speed manual transmission and will have impressive fuel economy with low emissions to make the Volkswagen Amarok the first all-wheel drive pick-up in this class offering CO2 emissions of less than 200 g/km. Like the new Transporter and Caravelle, the Volkswagen Amarok has a gearchange indicator to help drivers achieve the best fuel economy, which with an 80-litre fuel tank should offer a range of over 600 miles.
Na minha opinião acho que vai ser um grande sucesso, pelo menos para mim, em design ganha a todas as suas concorrentes. 8) 8)