Não tinha visto trevas
Em relação á tua teoria, até nem está mal pensada, mas estás te a esquecer de um pormenor, é que o teu erro só funciona para relantim, porque é add, mul é que funciona para regimes de rotações mais altos.
Mas isso pode acontecer quando ele passa para GPL depois de aquecer e a mistura fica pobre do nada, e ele pense que é algum problema e manda o erro, quando na realidade até é normal
E quem sabe o vick tem o mesmo problema.
"Add" means additive trim, which is addressing an imbalance at idle. When the ECU is using additive trim, it is telling the injectors to stay open a fixed amount longer or shorter. The malfunction (e.g. vacuum leak) becomes less significant as RPM increase. For additive adaptation values, the injection timing is changed by a fixed amount. This value is not dependent on the basic injection timing.
"Mult" mean multiplicative trim, which is addressing an imbalance at all engine speeds. The malfunction (e.g. clogged injector) becomes more severe at increased RPM. For multiplicative adaptation values, there is a percentage change in injection timing. This change is dependent on the basic injection timing.
Já agora deixo aqui uma foto do meu teste rápido do vácuo, o trevas vai gostar da parte do reservatório
http://s12.postimg.org/wha28kcgd/DSC_0527.jpg